Com s’organitza una festa?

Bon divendres! Avui us porto un post d’aquests atemporals, perquè val per a qualsevol època de l’any: l’organització de festes. Hi ha gent que sovint em pregunta com fer-ho, perquè no saben per on començar ni quin és el marge de temps que haurien de tenir per anar bé. El post d’avui el dedicaré a explicar-vos el que crec que s’ha de tenir en compte segons la meva opinió i experiència i l’intentaré fer el màxim de genèric perquè pugui englobar tota classe de festes (no només infantils).

1 mes abans

El primer, tot i que sembla molt lògic, és important, és triar el dia. Per què? Doncs perquè a partir d’aquí sabrem quan començar a preparar la festa. La meva opinió és que, per anar bé, la planificació hauria de començar un mes abans de la data que triem. Que es pot preparar una festa amb una setmana d’antelació? I tant, segur que sí. Però també us asseguro que serà una setmana molt estressant!

Després, el que crec que s’ha de tenir present és la mida de la festa. Això es pot saber fent una llista de convidats. Si són 6, serà una festa i si en són 30, serà una altra festa. Per a mi és essencial saber-ho perquè d’això dependrà el lloc i el menjar, dos bàsics.

Un cop tinguem clar quants convidats serem, podem començar a pensar en la temàtica de la festa. Això engloba tant un tema concret relacionat amb personatges, música, televisió o similars com pot tractar-se de simplement elements com flors o colors. És a dir, per exemple, el tema pot anar des d’una festa pirata fins a una festa on el protagonista serà el color rosa. El color rosa també és un tema per la festa, ja que la decoració la triarem d’acord amb això.

I amb aquests 3 punts ja definits, data, mida i tema, ara podem triar el lloc. També us dic que a vegades simplement no es pot triar i el lloc és el primer que teniu. En aquests casos, la mida de la festa i el tema vindran condicionats per això, està clar. Si la festa és a casa, doncs no cal fer res més, però si creieu que ha de ser en un altre lloc, ja sigui per espai o perquè simplement no la voleu fer a casa, aquest és el moment per reservar o llogar l’espai. Ja confirmareu més endavant el nombre de convidats, però sempre cal tenir-ho abans de començar a convidar a ningú.

Foto: Freepik

3 setmanes abans

I ara ja podem començar a avisar als nostres convidats! I podeu fer-ho mitjançant invitacions, per e-mail, telèfon, whatsapp… com vulgueu. Amb les noves tecnologies hi ha tantes opcions, que donaria per un altre post.

I mentre espereu que us confirmin l’assistència, us descarregueu el Pinterest (si no el teniu encara) i comenceu a pensar i decidir la decoració de la festa, el menú que servireu i les activitats per a fer. Quan ho tingueu clar, feu una llista de tot el que s’ha de comprar. I ja podeu començar a preparar o comprar la decoració. Sobretot si voleu personalitzar la festa, aquest pas s’ha de fer amb temps. Si sou una mica manetes i us agraden els DIY hi ha moltíssimes coses que podeu fer vosaltres mateixos. I si no, en aquí us puc donar un cop de mà, podeu escriure’m a info@happydays.cat i comencem a pensar en cosetes boniques per decorar la vostra festa.

Si decidiu encarregar el menjar en algun catering o restaurant, aquest també és un bon moment per fer-ho.

Foto: Freepik

2 setmanes abans

Quan quedin 15 dies per la festa, podeu començar a comprar tot el que sigui necessari i no personalitzat per a la festa: gots, coberts, espelmes, globus, etc.

També feu la llista del menjar que haureu de comprar. I no oblideu el pastís! Si l’encarregueu, feu-ho ara. I si el penseu fer vosaltres mateixos, tingueu clar en aquest moment quins ingredients són importants per a fer-lo. I si no l’heu fet mai, potser una prova amb antelació us ajudarà a anar més tranquils la setmana de la festa.

1 setmana abans

En aquest moment ja hauríeu de tenir confirmats els vostres convidats, així que, si en falta algun, insistiu perquè us digui si vindrà o no. I un cop ho tingueu, truqueu al lloc de la festa o restaurant per confirmar els assistents.

També podeu començar a comprar el menjar que no és fresc. Fer-ho d’aquesta forma us ajudarà a no deixar-vos res.

Si heu triat donar un detallet als convidats, també és un bon moment per tenir-los tots a punt.

Ah! I una bona idea és tenir una llista de música preparada! Podeu preparar un USB amb les cançons que vulgueu o utilitzar aplicacions que et permeten anar muntant una llista de reproducció, com Spotify.

2 dies abans

Ja podeu fer lloc a la nevera i comprar la resta de menjar. També podeu començar a preparar el pastís, si heu de fer un pa de pessic, millor fer-lo amb una mica de marge.

Foto: Freepik

1 dia abans

Acabeu de fer el pastís i comenceu a preparar el menjar que pot ser preparat amb antelació. Jo us recomano que la major part del menú es pugui preparar el dia abans, sobretot si la festa és gran. Anireu més tranquils.

Munteu la decoració de la festa i, si podeu, comenceu a parar taula.

I tingueu a punt la roba que voleu posar-vos l’endemà!

El dia de la festa

Si heu encarregat el pastís, aneu-lo a recollir. Prepareu la resta del menjar i acabeu de parar taula. Les begudes no les serviu fins a últim moment, que estiguin fredes. Sempre podeu utilitzar una nevera portàtil o un cubell amb gel, que us alliberarà espai a la nevera.

Si la festa és a un local o espai, moltes vegades tenen neveres allà. Porteu-ho tot amb temps.

I ja us podeu vestir i posar ben guapos per celebrar la festa!

Espero que us serveixi aquesta guia, que com us he dit es basa en la meva pròpia experiència i ni molt menys és la veritat absoluta, segur que hi ha moltes formes de fer-ho. Però si no sabeu com començar i no voleu anar estressats, vull pensar que us pot ajudar que ho aconseguiu de la manera més tranquil·la possible.

I aquí us deixo un regalet final! Una llista de tots els punts que us he explicat en aquest post en forma d’un planificador de festes molt bonic:

Que tingueu un dia molt feliç! 🙂

Leave a Reply